Flexibla lösningar för grupper

Vårt välkända företagsinterna program kombinerar praktiskt orienterade workshops med individuell coaching – och är den lösning som de allra flesta av våra kunder väljer.

Efter över 40 års erfarenhet av samarbete med alla typer av organisationer vet vi att inga verksamheter eller individer är desamma, så vi anpassar alltid processen efter behov.

Översikt

Lösning idealisk för

  • Alla verksamheter som vill förbättra välbefinnande och resultat.
  • Kollegor från samma team, avdelning, projekt eller ledningsgrupp.
  • Gärna hela gruppen tillsammans för att maximera effekten på samarbetet.
  • Erbjuds även som interna öppna kurser eller inom onboarding-program.

Lärandemål

  • Insikt i principerna för personlig effektivitet och goda arbetsvanor.
  • Metoder och färdigheter för att hantera arbetsbördan utan stress.
  • Effektivt användande av dagliga IT-verktyg för att uppnå mer med mindre insats.
  • Överenskommelser med kollegor för att främja en sund och produktiv arbetskultur.

Genomförande

  • Oftast 3 dagar över några veckor för att säkerställa god implementering.
  • Varje dag kombinerar workshop, praktisk tillämpning och coaching.
  • Mindre grupper rekommenderas för bästa lärandeupplevelse.
  • Genomförs fysiskt på plats eller online.

Centrala teman

Goda arbetsvanor

  • Hantering av informationsflödet
  • Etablering av en överblick över uppgifter
  • Organisering av dokument och information
  • Att arbeta fokuserat och utan avbrott

Bättre prestationer

  • Prioritering av uppgifter – det viktigaste först
  • Klargörande och hantering av huvuduppgifter
  • Planering och effektiv användning av kalender
  • Genomförande av det planerade – driv framåt

Stärkt samarbete

  • Kunskapsdelning och gemensamma verktyg
  • Effektiv användning av kommunikationsverktyg
  • Bättre organiserade och produktiva möten
  • Effektiv delegering av uppgifter och ansvar

Effektiva verktyg

  • Outlook: e-post, kalender och uppgifter
  • Teams: organisation och samarbete
  • Planner och To Do integration
  • OneNote, OneDrive och SharePoint

Konkreta tillämpningar

Vi använde PEP för att maximera Outlook som vårt gemensamma verktyg, där vi lärde oss hantera e-postflödet och använda kalendern och uppgifter för att effektivt styra vårt arbete.

Vi använde PEP för att förbereda oss inför en smidig kontorsflytt, så att vi i våra nya miljöer kunde njuta av mer klarhet och kontroll.

Vi använde PEP för en intensiv teamdag där vi frigjorde kraften i gott samarbete – vi gick därifrån med gemensamma prioriteringar och ett nytt engagemang.

Vi håller en 1-dags PEP-uppfräschning för tidigare deltagare för att återkomma till spåret, fördjupa oss eller säkerställa att vi är uppdaterade med de senaste förändringarna.

Vi använde PEP för att effektivt introducera M365-verktyg i organisationen och skapa en gemensam förståelse för användningen av både Teams och OneNote.

Vi integrerade PEP som en del av vårt ledarutvecklingsprogram, med fokus på självledarskap, uppgifts- och tidsstyrning, prioritering och delegering.

Starta här

Om du vill veta mer om hur vi kan introducera PEP i din organisation, låt oss talas vid.

Kontakta